MENU

środa, 27 listopada 2013

"Pokój bez książek jest jak ciało bez duszy"

Nie wiem jak Wy, ale u mnie pojawia się z biegiem lat pewien syndrom, z którym nie potrafię i nie chcę walczyć.
A mianowicie, do niewielkiego mieszkanka wciąż przybywają tony nowych książek.
Oczywiście nie przekłada się to na ich szybkie czytanie.
W codziennym biegu zdecydowanie tempo nabywania książek jest trzykrotnie większe od tempa ich "konsumpcji", ale zupełnie nie potrafi mnie to zniechęcić.
Mało tego, na półkach pasą mi się jeszcze te pozycje pożyczone od znajomych :)
Kupowania książek nigdy nie planuję, mało tego, rzadko kupuję je w księgarniach :)
Zazwyczaj takie wybryki zdarzają mi się w marketach, najczęściej w Biedronkach czy Lidlach, zupełnie przypadkowo.
Idę po ziemniaki, wracam z książką z przeceny, o ziemniakach oczywiście zapominając.
Z takiego stanu rzeczy średnio jest zadowolony zarówno mój mąż, jak i przeciążone półki w niewielkim mieszkaniu.

Dlatego na dzisiaj kilka fantastycznych, designerskich projektów półek na książki:

wygodna, w genialnie połączonych odcieniach różu i szarości (pytanie co na to nasz kręgosłup? ;p)


 wersja zdecyowanie do pokoju dziecięcego: po pierwsze dzieciaki uczą się alfabetu, po drugie: wątpię, żeby książki dorosłego człowieka zmieściły się na takiej półce, bynajmniej nie moje ;)


ciekawy pomysł, jak dla mnie do odstawienia już tych przeczytanych --> "checked" :)


 wersja prosta, ale efektowna



czerwone zawijasy


półki w kształcie drzew: pojemne i bardzo popularne ostatnio


 dla miłośników kawy czy herbaty :)

 dla tych, którzy mają przeciągi w mieszkaniach :)

 bardzo wygodna opcja, brakuje mi jedynie wmontowanej podstawki na filiżankę kawy :)



 wisząca wersja półki na książki, bardzo minimalistyczna, jak dla mnie rewelacja


półki wyglądem nawiązujące do stylu lat 70-tych


 magnetyczne boxy na książki, które możemy swobodnie przestawiać, wg uznania

 wersja dla poróżników. dobra ze względu na możliwość włożenia książek różnej wielkości


mało pojemna, ale przyciąga uwagę :)


 dla miłośników pacmana :)

 opcja dla mieszkających w domach. przetrzymywanie książek pod schodami, nie wiem tylko co na to książki ;)


 na rurociągach - wspaniałe rozwiązanie dla lubiących poczytać "na tronie" :)


 lewitujące książki - proste w wykonaniu, a efekt murowany!

 półka wmontowana w stolik. Pomysł na tak, ale dla tych bardziej ostrożnych. U mnie większość byłaby zalana jakąś kawą czy herbatą ;)

 książki umieszczone na całej ścianie. praktyczne rozwiązanie, nie zajmujące wiele przestrzeni i robi wrażenie, zwłaszcza w dużych pomieszczeniach

a na koniec najbardziej zakręcona - wg mnie przypomina trochę faworka ;) 



Pamiętajmy,że czasem wystarczy najprostszy regał na książki, który może robić wrażenie ze względu na ułożenie samych książek. Jeśli nie posiadamy książek w opowiednim kolorze, zawsze możemy obłożyć je kolorowymi papierami, przykleić na grzbiecie etykietki z tytułami i umieścić na regale. Praktyczne - książki wolniej się niszczą, a efekt wizualny robi wrażenie!


Source:
http://www.zippyshell.com/tag/book-storage-ideas/ 
http://www.designrulz.com/product-design/storage-items/2010/12/15-creative-ideas-store-books/
http://freshome.com/2008/02/25/30-of-the-most-creative-bookshelves-designs/
http://www.plushplaza.com/blog/home-decor-tips/cool-designs-for-bookshelves/
http://www.topdreamer.com/diy-awesome-ideas-bookshelves/
http://www.topdreamer.com/24-ceative-designs-for-bookshelves/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz